Wednesday 11 March 2009

Чудото на любовта

Лаят ме сепна, плъзнах ръката към харпунът, но него го нямаше. Огледах ‎се – изчезнал е. Проблемите са като бълхите, разножават се по-бързо отколкото, ‎можеш да регистрираш. А това определено е някакъв вид неприятност. С ‎класификацията, на който ще се заема в случай, че избегна Създателят или ‎Спасителя, не помня вече.
Полярните мечки имат една специфична особеност – когато видят ‎брадясалото ми, според Свен - плашещо лице, единствената аналогия, която ‎предизвиквам у тях е – тюлен с наднормено тегло и грозни слънчеви цайси.‎
Ала мечешкия стомах, както и този на повечето кучета има такива силни ‎киселини, че несдъфкани кокали могат да бъдат разтворени. Ще умра спокоен, ‎без угризения, че често си хапвам сирене. Съвестно ми е - Бриджид Бардо да ‎погне паметта ми, за това че съм предизвикал разхлабващ ефект в някоя дива ‎мечка. Пък и се водя еколог. А в момента ми се ще да бъда ехолот. Би ми ‎помогнало.‎
Мечката се приближава към мен. Не искам да храня егото си, но сигурно ‎е женска. Може пък и да съм се бил надрусал, докато съм спал, какво пък, случва се. Не минава - на север ‎от 90 паралел, иглата ще се счупи от студ, а пластмасата ‎ще се нацепи, като СССР през 90те. Въздухът е толкова разреден, че почти всичко ‎тлее като цигара.‎
Загребвам снежна топка и тя попада право в зийналата паст на ‎подвижното палтенце. Мечката не е очарована, даже леко разочарована от ‎съпротивата ми. Усмихвам се неловко - имах плахата надежда, че може да ‎приеме новата ми диета за отслабване със снежни топки. Топи всички мастни ‎клетки, а цеулита сам си тегли ножа. Като, че ли ще демонстрирам съдбата на ‎цеулита нагледно, трябва да поработя върху маркетинга на идеята...‎
Мечката ще да е Американска – от Демократите, съдейки по ‎благородната възможност, която ми оставя – да се метна в ледения океан. Грози ‎ме опасността да си пукна черепа при гмуркането – ако има глобално затопляне, ‎моля нека влезе сега! Бях останал с впечатлението, че знакът на Демократите е ‎слон, но никога не съм разбирал от символи или намеци – шопландец съм до ‎мозъкът на костите си. А гледайки пухкавата маса срещу мен, скоро ще има ‎основание да кандидатсва за шопландско поданство – 70 кила.‎
Не твърдя, че имам идеалните пропорции, маса или нещо подобно, но ‎някак ценя всяка клетчица от неугледните си телеса. Сякаш майчински ‎инстинкт се е събудил в мен – харесвам си всяка клетка в мен, като свое дете. ‎Всички по равно, да не се скарат. Не че това би било проблем...Но да се върнем ‎на мечката – гледайки я ми се стори към 55 фунта. При това трябва да вземете ‎джентълменската ми пристрастност в предвид. Значи 60...‎
Зъбите й сякаш наточвани в продължение на десетки години, като, че ли вода е ‎дълбала скала. Явно в процеса на наточване е огладняла. От друга страна, нямах ‎желание да й развалям емайла или да й досаждам с моята персона. Недай Боже, ‎да й се закачи някое мое сухожилие между зъбите. После едни такива бактерии, ‎ще се заредят - кариес, парадондит и накрая без долна челюст. Вероятно ‎мечката бе пубертет – рискуваше цялото си здраве и живот за подвижна торба с ‎кокали. Кръв. Плът. Добре де - и малко душа. Имайки предвид ситуацията - в ‎процес на изчезване. И все пак, Червената книга не е като за мен, винаги съм си падал по зелено и синьо...
Единственото, което разбрах, е че последното, което е изяла е Херинга. ‎Или нещото, което е погълнала се е препитавало с Херинги. Във всеки случай от езика на ‎тялото долових, че съм го загазил. Разсъждавайки в този ред на мисли, без да ‎ме напуска надеждата за спасение или някакво друго немислимо стечение на ‎обстоятелствата за първи път съжалих, че не посещавах Неделното училище. ‎Жалко, една молитвичка да знаех и ей го на - Раят щеше да е последният ми ‎адрес. Но не! Обичах да чета Том Соер и Хък Фин и да ги имитирам. Поне мога да повторя епизода, където се прави на мъртъв. За жалост ‎само частично. Тъкмо няма да огорчаваме читателя. Драмите винаги са се ‎котирали по-добре. Питай Омир. Нищо, че Езоп си е блъскал по цели нощи ‎главата в Атинската фортификация, в отчаян опит да измисли нещо свежо. После се чудим защо на дребните гърци им куцала артилерията ! ‎Драми от живота, колкото искаш! Нека бъдем по-широко скроени (защото, ако сме по високи, ще си строшим рогата в рамката на вратата) - новите дрехи на царя се изменят ‎всяка секунда – стареем драги, но не остаряваме. Принцовете да му мислят. Аз съм лесен, отадал съм сърцето си, на най-прекрасната принцеса - с кайма и кашкавал... Под какъвто и ъгъл, обаче да гледам мечката, май няма да остарея. Жалко, ще загина млад и грозен. Така, де имах надеждата да разцъфне моята физика като чукна 90. Замисляли ли сте се колко двусмислено звучат, понякога разказите?
Ако имах право на последно желание (ще пробвам с женевската конвенция) щях да си пожелая една туба с ‎паста за зъби. Хващам четката за да освежа лекичко последното си убежище. В смъртта не искам да опознавам устната микрофауна на Мекчата. Да си призная и по цветя не си падам, освен когато ги подарявам ‎- алергичен съм, не че съм толкова зъл! Започвам да прехвърлям книгите, които съм чел или поне тези, за които се ‎сещам. Все някъде трябва да има някоя молитвичка. Така, де хората ‎разпространяват божиите идеи. Ха, сетих се!‎
‎-‎Отче наш, ти който си на небето...а...ъ...как беше по дяволите!‎
‎-‎Да се свети името ти тук и на небето. – дрезгаво се включи Мечката.‎
‎-‎Ъ, благодаря. Та благодаря ти Боже за хлябът, шницелите на баба, ‎хубавата работа дето очевидно ще я загубя. Пази добермана Кенди, ‎грижи се за Софи и да ти е свято името или както беше. Ъ случайно ‎да знаеш някоя будистка молитва, че майка ми беше тайванка?‎
‎-‎Занасяш ме! – рече Мечката – Прабаба ми по чичова линия е била ‎Сакарска мечка!‎
‎-‎Е и? Къде откриваш дедуктивната връзка?‎
‎-‎Ами сакарските мечки са дошли с прабългарите от Индия. Там са ги ‎карали да танцуват на...‎
‎-‎На гъдулки, знам, знам все пак еколог съм!
‎-‎Не, на лира! Преди 10 000 години е нямало гъдулки.‎
‎-‎Технически погледнато лирата не е ли голяма и неудобна гъдулка?‎
‎-‎Няма значение, важното, е че коренът на баба ми е от Индия. А там е пълно с будисти. ‎
‎-‎Знае ли човек, може и роднини да се окажем.‎
‎-‎Ще ти се!‎
‎-‎Определено. Освен ако нямате канибалски традиции във вашия род. ‎
‎-‎Имаш ли нещо за ядене?‎
‎-‎Ами нека да погледна...освен мен самия и няколко кила сухари, май не. – усмихнах се ‎гостоприемно. – Между другото сухарите са много полезни за ‎козината.‎
‎-‎Аз се опитвам да се оттърва от нея. Какво ли не опитах – лазерна ‎епилация, операции, самобръсначка, градинарски ножици, косачка. ‎Нищо не помогна! А и после кожата става груба. ‎
‎-‎Хъм. А доста мечоци ли има наоколо? ‎
‎-‎Търтеи, всички заминаха за Магадаскар – изучват френски.‎
‎-‎А ясно. – опитах се да избягам от неудобната тема.‎
‎-‎Хм, гладна съм като бяла мечка в Гренландия. ‎
‎-‎Аз съм изпосталял, като заблуден шопландски, полярен изследовател ‎в Гренландия, в непосредствен контакт с бяла мечка.‎
‎-‎Цъфнали сме го, та почти сме вързали.‎
‎-‎Аха.‎
‎-‎Ако не те изям, ще умра от глад, а съм бременна.‎
‎-‎Честито! – едва не подскочих от радост, но скоро се опомних. Не ‎харесвах култури, в които изоставят жената в бременност. Ако съм ‎бил някакъв звяр в предишния си живот - пингвин съм бил. Пазил ‎съм яйцето в продължение на 45 дена от студа. После сигурно рибата е умряла от скука. Не сме яли с малкото и както се казва – "passed ‎away". А за наказание съм се превърнал в човек. Хубава работа и ‎хранителната верига – човек дори много пъти да умре, пак се ‎преражда. И пак го хапват. Мъдро, но плашещо.‎
‎-‎Хъм, а аз ако не те изям също съм отишъл защото с тея сухари няма ‎да се оправя.‎
‎-‎Сега само чудо може да ни спаси, особено пък тебе. - усмихна се през ‎зъби, бялата мечка.‎
‎-‎Аха, само чудо ще ни спаси...‎
Остра болка проряза вратът ми. Хвърлих се на пода на иглуто. ‎Дори се развиках, нормално е при такива обстоятелства.‎
‎-‎Какво сте се развикали, Чудо, та Чудо. Миг спокойствие нямам! ‎Неблагодарна пасмина се оказахте, мечките и хората. ‎
‎-‎С корем ли говориш? – попитах Мечката.‎
‎-‎Не гледай мен.‎
‎-‎Може пък някой, когото си изяла да е още жив.‎
‎-‎Хей, не прекалявай!‎
‎-‎Сега пък се правите, че и не ме забелязвате, но когато ви трябвам, ‎само слушам "Чудо, Чудо!"‎
С Мецана се огледахме нищо ново под абсцисата на иглуто. Хм, ‎странно. Ха! Кафяво петънце. Приближавам се и установявам, че това е ‎бълха. ‎
‎- Ти тук! – не можах да нацеля думите от вълнени, всъщност ударих ‎няколко странични фрази.‎
‎- Сега е моментът да възкликнеш – "Господи видох!"‎
‎- Какво си ти?‎
‎- Аз съм Чудо.‎
‎- На мен пък ми приличаш на бълха. – заяви вещо Мецаната.‎
‎- Ти на мен ми приличаш на Хилтън в Рейкявик, озъби се Бълхата, а ‎Мечката дим да я няма. До преди тази случка, не бях забелязъл ‎съзвездието Голяма мечка...‎
‎- Чудо, вероятно е станала грешка. На мен ми трябва истинско чудо.‎
‎- Че аз какво да не съм силиконова?! Пипни всичките ми крачета са ‎хитинови.‎
‎- Убеден съм. – неловко отроних, никога не ми бяха правили такова директно ‎предложение. Пък и аз нали съм момче от глобално село - свят, та тлеят в мен патриархалните ‎традиции на тантристите...
‎- Ти май не си от най-разговорливата част на човечеството, прощавай - ‎приматите.‎
‎- Когато стомахът ми изпълнява композиции от Вивалди на гадулка, ‎немея пред силата на изкуството и бедата на гладът. Пък и не съм убеден дали ме броят откъм човеците. Всеки случай плащам данъци.‎
‎- Стига бе! Сега ще ми кажеш, че и ти е студено.‎
‎- Както е казъл народът – глад на филийки и студ на кутийки.‎
‎- Глупости, не го е казал никой Народ. Беше Франк, ах каква бълха! Ратреперват ми се фасетите по очите, като си помисля. Бяхме в Китай ‎през културната революция. Съвсем логична фраза, не мислиш ли?‎
‎- И зашо не си с Франк сега?‎
‎- Тъжна история.‎
‎- Много весел ли ти изглеждам?‎
‎- Не, само пародийно смешен. Всичко започна, когато се преселихме ‎върху една селянка, някъде в среден Китай. Но няколко месеца по-късно, ‎дойдоха санитари. Първоначално всичко беше по старо му – сутрин ‎правихме див животински секс с Франк, вечер близвахме малко блъди ‎мери, а след това ме гъделичкаше с хобот. Ала после, на някой санитар ‎му хрумнала идеята да ги научи как да се къпят. Сякаш потоп отнесе ‎Франк. Аз изгубих срамът си и станах срамна бълха.‎
‎- Срамна бълха?‎
‎- Като срамните въшки, само че бълха.‎
‎- Извинявай, ъ незнаех, такова...‎
‎- Не е нужно да се извиняваш, бяха трудни времена...‎
‎- Май още са.‎
‎- Е ти пък, какво толкова страшно, най-много веднъж да се споминеш.‎
‎- Винаги съм си мислил, че човек е уникален.‎
‎- Човек, та човек...‎
‎- Добре де и бълхите, просто до сега не съм бил бълха. Най-малкото не ‎помня. Но мисълта ми е, че вероятно всяко живо същество е един малък ‎свят. Душата често е толова тъмна и неясна, изтъкана от най-финни ‎паяжини, че се губиш в необятността й. Безкрайна е като...ъъъ безкрайността. Но нима ‎космосът не е?‎
‎- И това, къде го прочете?‎
‎- Никъде, просто ми хрумна, може и да съм повлиян от нещо, но едва ли ‎сме някакви си животинки, които се хранят, любят и раждат. Например, ‎когато се влюбиш, сякаш се телепортираш в душата на другия. Е, ‎понякога се случват грешки, представяш си едно, а то е друго. Но има души, в които да живееш е невероятно. Не си ли ‎мислиш за някого?‎
‎- Да, за Франк, непрекъснато. Толкова ми липсва!‎
‎- Значи, не е мъртъв. Докато ти си жива и го обичаш той живее в теб. ‎
‎- По тази логика умираме, когато някой започне да ни забравя.‎
‎- Така се получава, макар, че нямам никкаво сърдечно отношение с данъчният от моят район. Но по-важна е добрата ‎страна. Да се телепортираш чрез обичта. Сякаш е Ноев ковчег спасяващ ‎те от потопите на съдбата и времето.‎
‎-Много вдъхновяваща мисъл за преди смърт! Ако можехме и сега да се ‎телепортираме.‎
‎-Защо не? Затвори очи и си представи любимият.‎
‎-Нали ще заспя и ето ти - "бялата смърт"!‎
‎- Не се страхувай. Пробвай.‎
‎-Добре. – каза и затвори очи. – Май не става. – отвори очи.‎‎- Франк!‎
‎- Чудо!‎
‎-Треес! – лирично включване на метлата.‎
‎- Мръсни бълхи! Сякаш се телепортирате от нищото! – рече санитарят Лю Минг, без да вкуси от чудото на любовта...

No comments:

Post a Comment